۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

کسی که در هر شرایطی بتواند شادمانی خود را حفظ کند به موفقیت نزدیک تر است



یک شرکت چند ملیتی بزرگ برای انتخاب مدیر جدید خود امتحان سختی برگزار کرد. افراد با استعداد با قصد کسب این مقام از مناطق مختلف در این امتحان شرکت کردند و پس از انتخاب مکرر، سه جوان ممتاز از شرکت کنندگان بهترین امتیاز را کسب کرده و به مرحله نهایی آزمون راه یافتند .

روزدیگر،سه نفر جداگانه در اتاق های تحت نظارت قرار گرفتند و کارمندان شرکت بدون هیچ توضیحی فقط از آنها خواستند که با حوصله در اتاق بمانند تا سوالات امتحانی به دست آنها برسد.

روز اول، جوانان با هیجان برنامه خود را تشکیل دادند .تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و پختن غذا، از برنامه های شاد آنها بود .

روز دوم، این وضیعت کمی تغییر کرد. سوالات امتحان، بعضی ها را کم کم نگران کرد . یک نفر تمام روز جلوی تلویزیون می نشست و مکررا کانال های تلویزیون را عوض می کرد. نفر دوم همیشه در اطراف اتاق گردش می کرد و شب نمی توانست بخوابد. فقط نفر سوم مانند روز قبل ؛ از برنامه های تلویزیونی لذت می برد و شب سوده می خوابید .

پنج روز دیگر، به سه جوان اطلاع داده شد برای شرکت در آخرین امتحان از اتاق خارج شوند . دو نفر از نگرانی و بی صبری ؛ حوصله از دست داده و بسیار ضعیف شده بودند ، اما نفر سوم هنوز خوشحال و پر شور و شوق بود. آنها منتظر سوال نهائی بودند . اما همان وقت، رییس شرکت خبر قبولی نفر سوم را اعلام کرد . در مقابل تعجب سه جوان، وی گفت: خوشحالی یک فرد نشانگر توانایی وی است. کسی که هر شرایطی بتواند شادمانی خود را حفظ کند، به موفقیت نزدیک می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر