۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

دکتر اندی پاش





این مطلب رو از سایت رادیو کالچ پارک گرفتم سخنرانی دکتر اندی پاش هست
شخصی که می دونست ممکنه این اخرین سخنرانی اش باشه نمی دونم اگر شما استاد دانشگاه باشید و کلی در مورد مطلب گوناگون اطلاعت داشته باشید و یک دفه بفهمید این اخرین سخنرانی تون هست چی می گید
یاد م هست که تو یک کتاب خونده بودم هر ادمی زمان مرگش رو خودش مفهمه و می دونه کی و کجا قرار هست بمیره
یادم چند سال پیش که شو هر عمه ام سرطان گرفته بود و دکترها بش گفته بودن بیش از سه ما زنده نمی مونی برای همین برگشته بود ایران و رفته بود همه فامیل رو دیده بود هیچکی با ور ش نمی شد که قرار این ادم بمیره
ولی خودش می دونست که تا چند وقت دیگه بیشتر زنده نیست یادم بار اخری که دیده بودمش تا دم در پایین بدرقه اش کرده بودم و دستش رو گرفته بودم دم در حیات گفت من فکر می کنم این اخرین باری هست که همدیگر رو می بینیم و وقتی که برگردی من نیستم و بعد یک جور حلالیت خواسته بود من اون وقت باورم نمی شد که مرگ چقدر می تونه نزدیک ادم باشه و ادم چقدر می تونه راحت حسش کنه تو زندگی عادی ادمهای کمی هستند که می تونن بفهمند که مرگ کی به سراغشون می یاد شاید اینکه ادم و اطرافیان ادم بدونند که مرگ داره می یاد به سراغ ادم یکم برای ادم سخت باشه یا شاید هم نه نمی دو نم شما چه جورش رو دوست دارید بجز محکومین به مرگ که بشون می گن که می میرن (ابته من مخالف اعدام به هر نوعی اش هستم و می گم حق حیات رو همونی که داده حق داره از ادم بگیره ) عده کم میفهمن که قرار بمیرن
فکر اینکه ادم قرار بمیره فکر کنم جزو چیزهایی باشه که کنار امدن باش خیلی سخته
سخنرانی اندی پاش
تجربه چیزی است که وقتی اون رو بدست می یاوری که چیزی رو که می خواستی در ایتدا بدست بیاوری رو بدست نیاورده باشی
کارگروهی جوانمرد بودن و پشتکار داشتن و همواره باید در پی یادگرفتن چیزهای غیر مسقیم باشیم
دیوارهای اجری به این دلیل در مقابل ما نیستند که ما به اون چیزی که می خواهیم نرسیم دیوارهای اجری برای این اونجا هستند که به شما بگویند چقدر شما خواهان چیزی هستید و چقدر حاضرید تلاش کنید تا به اون چیزبرسید دیوارهای اجری برای این هستند که ادمهایی که واقعا طالب چیزی نیستند از اونهایی که واقعا طالب اون چیزها هستند جداکند
از پدر و مادر می خواهم که اگر از کودکان انان خواستند در دیوار خونتون رو رنگ کنند و رویا پردازی کنند بخاطر اون این اجازه رو بشون بدهید و نگران فروش خونتون نباشید
پندهایی که دکتر پاش به ما داد
شگفتی و کنجکاوی دوران کودکی رو از دست ندید من یک چیز دیگر هم به اون اضافه می کنیم مثل بچه ها گاهی بازی گوشی کنید بخندید و بازی کنید و مثل اونها بگید دوست دارید و از دید کودکان به دنیا نگاه کنید
به دختران جوان توصیه کرد به حرفهایی که مردان بزرگ و علاقمند به شما می زنند توجه نکنید بلکه به اعمالشون توجه کنید
گفت من به حاصل کردا ادمها اعتقاد دارم و هرکس نتیجه اعمال خودش رو می بینه
از رویاهاتون دست بردارنشید پشتکار به خرج بدهید و برای رسیدن به اهدافتون احتیاج به کمک دیگران دارید جقیقت رو بگید و رو راست باشید اگر اشتباه کردید عذر خواهی کنید به دیگران تو جه کنید نه فقط به خودتان اگر کاری رو درست هست انجام دهید در پایان راه حل مسایل برای شما مشخص می شود
از نظرات و دیدگاههای دیگران استفده کنید به اونها گوش کنید
اون گفت هر کس می تواند نظرش رو به شما بدهد گوش دادن به اونها کار سختی هست قدردانی و سپاس گذاری از دیگران به اونها نشون بدهید شکایت نکنید سخت نگیرید
در انجام دادن یک کار ماهر شوید این شما رو ارزشمند می کنه
سخت کار کنید
خوبی درونی هرکس رو بینید فاقد از اینکه چقدر باید صبر کنید تا اونها خوبی شون رو به شما نشون بدن
ادمها روی خوبشون رو به شما نشون می دن فقط باید صبر کنید اگر از افراد خوبی ندید دلیلش این است که به اندازه کافی صبر نکردید اماده باشید شانس جایی است که اگاهی باموفقیت برخورد می کنه اگر زندگی تون رو درست پیش ببرید نتیجه کردارتون خودش رو رو می کنه و رویاهاتون بسوی شما می یاد
برگرفته از رادیو کالج پارک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر