۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

شما به چه چیز اعتقاد دارید ؟




اعتقادات اصلی شما در زندگی کدام است
من بر اين باورم كه ..... [7:20 min , 1.26 MB] [افشين]
This I Believe
This I Believe – NPR
این یک جایی است که ما می توانیم باورها و اعتقاداتمون را بنویسیم و باورها و اعتقادات دیگران را بخونیم
این سایت وبرنامه رو از سایت رادیو کالج پارک گرفتم و یک قسمت از برنامه رو براتون نوشتم که اگر دوست داشتید بقیه اش را خودتون بخونید ...
This I Believe
This I Believe – NPR
این وب سایتی هست که می تونیم اعتقادات و باورهاتون رو توش بنویسیئ ویک برنامه رادیویی از این برنامه هاتهیه می گردد و و هر دوشنبه با صدای خو دنویسنده خونده می شه من یکی از این سخنرانیها براتون گذاشتم اگر دوست داشتید بقیه اش رو خودتون دنبال کنید
کاترین روز که به مدت 30 سال یک رقصنده در ایالت ماساچوست بوده می فهمه که در سن 55 سالگی به بیماری ای اس ال مبتلا شده و به مرور زمان کنترل اعضای بدنش رو از دست می دهد و در همان حال سعی می کنه باورهای خودش رو تقویت کنه اون اسرار داشته که تا قبل از اینکه صدای خودش رو از دست بدهد این مقالعه رو با صدای خودش بخونه
I believe that I always have choice
In matter what am I doing ….
من بر این باورم که همیشه انتخابی برایم وجود داشته دارد
صرف نظر از اینکه چه می کنم و چه اتفاقی برایم می افتد همیشه انتخابی برایم وجود داشته دارد در تمام زندگی ام من با دستانم برروی صفحه کلید تایپ می کردم اما من امروز دیگر نمی توانم از دستانم استفاده کنم بلکه مقابل کامپیوتر می نشینم و توی میکروفونی که صدای من را منتقل می کند صحبت می کنم در سال 2003 من به بیماری ای اس ال دچار شدم بیماری که به مرور زمان تمام ماهیچه های بدنم رو از کار می انداخت وقدرت حرکت کردن حرف زدن و در نهایت نفس کشیدن رو ازم می گیرد تا امروز هم به اندازه زیادی به دیگران وابسته شدم هرروز من انتخابهایم را مرور می کنم زندگی با بیماری ای اس ال من را بصورتی در اورده که هر روز ظاهرم رفتارم و نحوه ارتباطم با دیگران به سرعت تغییر می کند اما با هر تغییر می ببینم که انتخابی برایم وجود دارد وقتی که دیگر نتوانستم که از صحفه کلید استفاده کنم می توانستم نوشتن را بطور کلی کنار بگذارم و یا اینکه به خودم زحمت یادگیری با نرم افزار تشخیص صدا را بدهم من دیگر جوان نبودم واین کار زحمت بسیاری داشت اما جالب اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر می نویسم هر روز من انتخاب می کنم نه تنها اینکه چگونه زندگی کنم بلکه اصلا زندگی کنم یا نه من می تونم انتخاب کنم که ای اس ال صرفا بعنوان محکومیت به مرگ ببینم یا به اون به عنوان فرصتی که واقعا خودم رو بشناسم نگاه کنم در این مدت من توانایی های درونیم را کشف کردم و بالاتر از همه توانایی محبت کردن و دریافت محبت رو من همیشه ادم مستقلی بودم اما الان خانواده و دوستانم رو در کنار دارم من همیشه فکر می کردم زندگی با ای اس ال برای من تنهایی و انزوا به همراه خواهد اورد ولی اکنون چون باور دارم همیشه انتخابی برایمون وجود دارد راههای دیگری برای خودم باز کردم و این شیرینی رو به زندگی من باز گردونده
این راههاهمیشه برای من وجود داشته اما فقط الان که انتخاب کردم انها را می بینم
هدف انها از تهیه این برنامه این نیست که سر یک عقیده به نتیجه برسیم بلکه هدف این است که به عقاید کسانیکه جور دیگری فکر می کنند احترام بگذاریم
واقعا اعتقادات پایه ای تون تو زندگی کدامها هستند ؟
وتا چقدر این اعتقادات براساس واقعیت ها بنا شده است و تا چه اندازه در طول زمان غیر قابل تغییر هستند البته امیدوارم هر کدام از ما این شهامت رو داشته باشیم که با ور ویک اعتقاد رو هر چقدر که درونمون ریشه دارد و از عمر اون می گذرد اگر به اشتباه بودن ان پی بردیم کنار بگذاریم و یا اینکه تصحیح اش کنیم
باوردارم که از هر دست بدی ازهمان دست هم می گیری
باور دارم که دنیا بهتر نمی شه مگر اینکه هر کدومون تو وجود خودمون بهتر بشیم و وجدان هرکس بهتریت داور برای اعمال اون
باور داروم به اینکه اگر چیزی رو بخوای و اگر اراده کنی می تونی فرقی نداره با کی باشی کجا باشی و در چه مقطعی اززندگی باشی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر