۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

چیان و گان



"چیان "و " گان " برادران دو قلو بودند . روزی ، در جریان یک آتش سوزی، ماموران آتش نشانی آنان را که گرفتار حریق شده بودند ؛ نجات دادند . دو برادر به بیمارستان محلی فرستاده شدند .

با وجود آنکه آنان از مرگ نجات یافته بودند، اما چهره آنان بر اثر آتش سوخته شدند . دکتر با ابراز تاسف در این باره گفت : این دو برادر چه قدر خوش سیما هستند ، اما متاسفانه چهره شان سوخته است . " چیان " هر روز آه می کشید و فکر می کرد که چطور می تواند با چنین چهره ای در میان مردم ظاهر شود و چطور می تواند خود را پرورش دهد . وی اطمینانش را نسبت به زندگی از دست داده بود و دیگر برای ادامه زندگی امیدوار نبود . همیشه به خود می گفت : مردن را بر زنده ماندن وچنین زندگی ترجیح می دهم . " گان " همواره برادرش را تشویق می کرد و می گفت : در این آتش سوزی فقط ما زنده ماندیم . بدین سبب ، حیات ما بیش از پیش با ارزش است و زندگی ما بیش از پیش اهمیت دارد .

دو برادر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند . " چیان " که نمی توانست نگاه دیگران به خود را که همانند نگاه شگفت زده آنان به حیوانات بود ، تحمل کند . سرانجام خودکشی کرد ؛ اما " گان " همانند گذشته به زندگی ادامه داد . او بارها در مواجهه با مشکلات به خود گفت که ارزش حیات من بیشتر از دیگران است !

روزی ، او مانند گذشته در حال فروش خودرو به مشتریان بود . باران می بارید . جاده بسیار لیز بود . " گان " بسیار آهسته رانندگی می کرد . ناگهان در کنار جاده جوانی را مشاهده کرد که ایستاده و منتظر ماشین است . وی بی درنگ خودرو را متوقف کرد . " گان " از خودرو پیاده شد و به سمت جوان رفت . هنوز به جوان نرسیده بود که ناگهان جوان خود را به رودخانه انداخت . " گان " به هر شکلی بود جوان را نجات داد و وی را تشویق کرد که دیگر دست به چنین کار احمقانه ای نزند .

بعدها ، " گان " متوجه شد که جوانی که او نجات داده ، فردی ثروتمند است . این جوان ثروتمند برای تشکر از " گان " با او همکاری کرد و یک شرکت حمل و نقل تاسیس کرد . به تدریج ، " گان " از یک راننده فقیر به یک رییس شرکت حمل و نقل با سرمایه بیش از 300 میلیون یوان مبدل شد . سالها بعد ، فنون پزشکی پیشرفت کرد و "گان" با ثروتی که خود اندوخته بود ، با عمل جراحی چهره خود را زیباتر ساخت .

همیشه گفته اند که نباید تسلیم سختی های زندگی شد بلکه باید با امید و تلاش بر این مشکلات فائق آمد و در زندگی به فردی موفق و پیروز تبدیل شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر