۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

چگونه ویدئوهای سخنرانی‌های TED را با زیرنویس ببینیم؟

 
 

Sent to you by ali via Google Reader:

 
 

via یک پزشک by علیرضا مجیدی on 7/2/10

با TED آشنا نیستید؟ TED یک مؤسسه غیرانتفاعی است که کارش این است که متفکران، دانشمندان، سیاستمداران و هنرمندانی را از همه جهان دعوت کند تا آنها سخنرانی‌هایی در مورد تازه‌ترین افکار و ابداعات و نظراتشان داشته باشند.

موضوعات سخنرانی آنها بسیار متنوع است، از محیط زیست و فناوری و پزشکی  گرفته تا تاریخ و مذهب و اقتصاد. وقتی می‌گویم سخنرانی، اصلا و ابدا به سخنرانی‌های خسته‌کننده فکر نکنید، صفت هیجان‌انگیز برازنده این سخنرانی‌ها هستند.

TED این سخنرانی‌ها را به صورت ویدئوهایی در وب‌سایت خود قرار می‌دهد. این ویدئوها به آسانی قابل دانلود کردن هستند.

یکی از دوستان وبلاگ‌نویس چند وقت پیش، یک برنامه جالب نوشته بود که دانلود ویدئوهای TED را راحت می‌کرد. بر خلاف انتظار، از این پست استقبال زیادی شد، طوری که متوجهم کرد که فقط خودم نیستم که شیفته این سایت هستم!

بسیاری از سخنرانی‌ها زیرنویس حتی به فارسی دارند. شما در اینجا می‌توانید فهرست ویدئوهایی که زیرنویس فارسی دارند، ببینید. حدود ۱۳۰ سخنرانی TED زیرنویس فارسی دارند.

اگر اینترنت سریع داشته باشید و ویدئوها را به صورت آنلاین ببینید، می‌توانید زیرنویس‌های فیلم‌ها را مشاهده کنید، اما چطور بی‌دردسر بعد از دانلود ویدئوها هم بتوانیم زیرنویس‌ها را داشته باشیم؟ این سؤالی بود که مدتی ذهن من را مشغول کرده بود، تا اینکه بعد از جستجوی فراوان این سایت را پیدا کردم. این سایت را یک علاقه‌مند آرژانتینی ۲۰ ساله درست کرده است.

کافی است لینک هر ویدئو را وارد کادر کنید و Go را بزنید تا زیرنویس‌های آن به شما نشان داده شود. در مرحله بعد روی زیرنویس کلیک راست کنید و دانلودش کنید. اما توجه داشته باشید که زیرنویس را باید با پسوند srt ذخیره کنید.

به احتمال زیاد بلد هستید چگونه ویدئوها را با زیرنویس ببینید. راه‌های محتلفی برای این کار وجود دارد:

- بسیاری از پخش‌کننده‌های ویدئو وقتی نام ویدئو و زیرنویس دقیقا یکی باشد، زیرنویس را به صورت خودکار روی فیلم پخش می‌کنند. بنابراین کافی است که شما نام زیرنویس و قطعه ویدئو را یکی انتخاب کنید.

- اما راه بهتر استفاده از پخش‌کننده‌های ویدئویی بی‌نظیر VLC Media player و یا KMPlayer است. مثلا در VLC هر وقت خواستید که فایل زیرنویس را احضار کنید، کافی است روی ویدئو راست کلیک کنید:

یا ساده‌تر از آن زیرنویس را داخل ویدئوی در حال پخش بکشید و رها کنید، همان drag and drop!

توجه: متأسفانه کاربران داخل کشور نمی‌توانند از این سایت استفاده کنند. اگر کسی ترفند ساده و بی‌درسری برای ذخیره زیرنویس‌های TED پیدا کرد اطلاع بدهد.

پی‌نوشت: مشترک فید TED شوید.

پست‌های مشابه این مطلب

  1. یک نرم‌افزار خوب برای دانلود ویدئوهای آنلاین
  2. ترفندی برای دانلود ویدئوهای یوتیوب با فرمت mp4 با قابلیت resume
  3. سایتی برای اشتراک ویدئوهای جراحی
  4. چه کسی ویدئوهای شما را در یوتیوب تماشا می‌کند؟

7 دیدگاه برای این نوشته:

  1. persian365:
    2010-07-02 11:08:39 ممنون واقعا پست های زیبایی بود با توجه به معرفی بیشتر و شاید عده ای نمی دانستند امکان ترجمه برنامه های بیشتری به زبان فارسی شاهد خواهیم بود چون علاقه مندان زیادی هستند از این جور مطالب بیشتر ارسال کنید موفق باشید
  2. persian365:
    2010-07-02 11:38:35 برای این که این سخرانی های خوب رو از دست ندیم می تونید اسم ببرید اگه فارسی نیست ترجمه بشه اگه نمیتونید برای هر سخرانی پستی بزنید می تونید حدا اقل در حد پ.ن . اشاره کنید
  3. محمد:
    2010-07-02 13:15:23 با تشکر از شما به خاطر معرفی برنامه . در حال کار روی نسخه بعدی ام : که قابلیت دریافت لینک زیرنویس و یا حتی دانلود خود زیرنویس را داشته باشد.
  4. اردشیر:
    2010-07-02 16:00:15 درود دکتر جان، بسیار عالی بود، حرف نداشت! ممنون!
  5. aghili:
    2010-07-02 16:04:13 سلام دکتر واقعا بابت سایت بسیار زیبا و مطالب ارزنده ای که زحمت تهیه اونها رو به خودتون میدید از شما تشکر میکنم و انصافا باید اقرار کنم از وقتی با سایت شما آشنا شدم نکات بسیار جالبی رو یاد گرفتم و از این بابت خیلی خوشحال هستم.اما در باره نرم افزاری که معرفی کردید باید بگم که اونو دانلود کردم ولی بعد از اجرا هیچ اتفاقی صورت نمی‎‎‎گیر‎ه‎ و هیچ چیز خاصی هم نیست که بشه کاری کرد.لطفا اگه توضیحی دارید بفرمایید.ممنون
  6. یاسمن:
    2010-07-02 16:10:26 دكتر جان اينجا درست عين يه كلاس درس ماه و عاليه ممنونم.

ارسال نظر سریع | مشاهده‌ 1 نظر دیگر


اگر مایل به دادن نظر هستید و از طرفی اصلا حوصله ندارید به خود وبلاگ سر بزنید و دقایقی منتظر لود شدن صفحه بمانید و اینترنت لاک پشتی دارید، می‌توانید با کلیک بر روی «ارسال نظر سریع»، با سرعت بیشتری برای وبلاگم کامنت بگذارید.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر