۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

اولین سخنان کلوتید ریس معلم زبان فرانسوی بعد از آزادی از زندان اوین ورفتن به...

 
 

Sent to you by ali via Google Reader:

 
 

via Last Updated Weblogs on 5/17/10


کلوتید ریس دختر فرانسوی

با تشکر از تمام فرانسوی‌ها و دیگر مردم جهان که حمایت خود را به هر نوعی از من نشان دادند. این حمایت همواره در من نیروی گذار از مشکلات را می‌‌دمید.

تمام شد، من امروز آزادیم را باز یافته‌ام و به کشورم بازگشته ام. بسیار خوشحالم که به آغوش خانواده‌ام بازگشت‌ام و می‌‌توانم دوباره زندگی آزاد را تجربه کنم. امروز با آسودگی با شما صحبت می‌کنم، ولی‌ همچنان دل مشغول وضعیت ایرانیان هستم، به همبندانم در زندان اوین می‌‌اندیشم که ظرف یک ماه او‌ نیم بازداشت من در آن زندان با من چون خواهر خود رفتار کردند، به دو مردی می‌‌اندیشم که در دادگاهی‌ که همه صحنه‌هایی‌ از آن را دیدید در کنار من نشسته بودند و در بهمن ماه گذشته به پای چوبهٔ اعدام فرستاده شدند، من به آنان فکر می‌کنم چرا که سرنوشتشان مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد، و حال که آزادیم را باز یافته‌ام تمام افکارم به آنان باز میگردد. از شما تشکر می‌کنم که در این روز تعطیل به میزبانی من آمده اید.

متشکرم.

کلوتید ریس دردادگاه جمهوری اسلامی

این معلم زبان فرانسه، برای استفاده از یک فرصت مطالعاتی شش ماه به دانشگاه اصفهان آمده بود. وی در جریان حوادث پس از انتخابات به اتهام «عکس برداری از اعتراضات خیابانی و ارسال آنها توسط ایمیل برای دوستان خود در خارج از ایران» بازداشت شده بود.

گفته می‌شود کلوتید ریسAlign Center با پرداخت جریمه ۲۵۸ هزار دلاری که دادگاه تجدیدنظر برای وی معین کرده بود، از ایران خارج شده است. اما این آزادی بدون بازگرداندن مجید کاکاوند که با حکم اینترپل درا بازداشت فرانسوی‌ها بود، میسر نمی‌شد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر